'S Werelds grootste straalmotor GE9X gaat de lucht in op een Boeing 747 |Dagelijkse mail online

2022-07-23 11:13:17 By : Mr. Smileda Smileda

Door Tim Collins Voor MailonlineGepubliceerd: 09:12 EDT, 16 maart 2018 |Bijgewerkt: 16:53 EDT, 16 maart 2018Ongelooflijke beelden hebben het moment onthuld waarop 's werelds grootste straalmotor voor het eerst de lucht in ging, voorafgaand aan zijn geplande eerste commerciële vlucht in 2020.De enorme GE9X-krachtcentrale, die zo breed en hoog is als de romp van een Boeing 737, wordt gebouwd voor de nieuwste versie van de langeafstands-777 van het bedrijf, de 777X 'megaplane'.General Electric is nu begonnen met het testen van het prototype, nadat vertragingen veroorzaakt door technische problemen de tests die oorspronkelijk gepland waren voor eind vorig jaar, stopgezet.De GE9X was naast kleinere motoren aan het vliegtuig bevestigd zodat ingenieurs het door de bewegingen van de vlucht konden leiden zonder de veiligheid van passagiers aan boord in gevaar te brengen.Het beschikt over een enorme ventilator met een diameter van 134 inch, meer dan 11 voet, en past in een gondel van 14 en een halve voet.Ongelofelijke beelden hebben het moment onthuld waarop 's werelds grootste straalmotor voor het eerst de lucht in ging, voorafgaand aan de geplande eerste commerciële vlucht in 2020. Een speciaal Boeing 747-testvliegtuig vloog vanuit Victorville, Californië, met de nieuwe GE9X-motor gemonteerd onder zijn linkervleugel, waardoor de drie andere motoren van het vliegtuig in het niet vallenEen speciaal Boeing 747-testvliegtuig vloog vier uur lang vanuit Victorville, Californië, met de nieuwe GE9X-motor onder de linkervleugel gemonteerd, waardoor de drie andere motoren van het vliegtuig in het niet vallen.De vlucht markeert het begin van een testcampagne die enkele maanden zal duren, voordat het vliegtuig in het eerste kwartaal van volgend jaar op eigen kracht de lucht in gaat.De motor zal uiteindelijk de 777X aandrijven, een vliegtuig met de grootste spanwijdte van alle vliegtuigen: 235 voet, vijf inch (71,8 meter), waardoor het breder is dan vier opleggers voor semi-vrachtwagens van 53 voet (16 meter). einde.Het is zo groot dat Boeing scharnieren op zijn vleugeltips heeft ontwikkeld.De scharnieren vouwen op, waardoor het vliegtuig zijn spanwijdte kan verkorten wanneer het over taxibanen op luchthavens rolt, het eerste ontwerp in zijn soort op een commercieel passagiersvliegtuig.De scharnierende vleugeltips zullen 12 voet meten en borgpennen voorkomen dat ze tijdens de vlucht vouwen, vertelde Boeing aan CNN.Binnenin biedt de 777-9X plaats aan ten minste 400 passagiers, 34 meer dan de concurrent van de 777-9X - de Airbus A350-1000.De cabine van de 777-9X zal 16 inch (40 centimeter) breder zijn dan de A350-1000, zegt Boeing, waardoor zitbreedtes in de economy class tot wel 18 inch (46 centimeter) mogelijk zijn.De enorme krachtbron, die zo breed en hoog is als de romp van een Boeing 737, wordt gebouwd voor de nieuwste versie van de langeafstands-777 van het bedrijf, de 777X.Tijdens de vlucht vulden ingenieurs hun testlijst in en zorgden ze ervoor dat de belangrijkste kenmerken goed werkten, zei GE in een verklaringHoewel de gigantische motor bij deze gelegenheid niet werd gebruikt om gemotoriseerd te vliegen, betekent de succesvolle test een grote stap in de richting van dat doel.De vlucht markeert het begin van een testvluchtcampagne die enkele maanden zal duren, voordat het vliegtuig zelf in het eerste kwartaal van volgend jaar de lucht in gaatGE zou naar verwachting in december met vliegproeven beginnen, maar kondigde in februari aan dat het tijdens de voorbereidende werkzaamheden technische problemen had ontdekt met zowel de motor als het testvliegtuig.De motorstoring vereist het herontwerp van een onderdeel in de compressor, dat zich in de buurt van de voorkant van de motor bevindt en de heetste luchtstromen niet aankan'De GE9X- en Victorville-teams hebben maanden besteed aan de voorbereiding van het testen van de motor, en hun inspanningen hebben vandaag hun vruchten afgeworpen met een perfecte eerste vlucht', voegt Ted Ingling, algemeen directeur van het GE9X-programma bij GE Aviation, toe.'De vlucht van vandaag begint het begin van de GE9X-vluchttestcampagne die enkele maanden zal duren, waardoor we gegevens kunnen verzamelen over hoe de motor presteert op hoogte en tijdens verschillende vluchtfasen.'Het wordt het grootste passagiersvliegtuig dat ooit is gezien - met een spanwijdte die zo groot is dat de uiteinden moeten worden opgevouwen, zodat het op luchthavens past.De 777X-serie werd in november 2013 gelanceerd met twee varianten, de 777-8X en de grotere 777-9X.De Boeing 777-9X wordt het grootste en meest efficiënte tweemotorige jet ter wereld, beweert de ruimtevaartreus.Ongeveer 320 zijn er al besteld, zegt het bedrijf, en zullen een bredere cabine en grotere ramen hebben dan zelfs de 787 Dreamliner van het bedrijf.Het wordt het grootste passagiersvliegtuig dat ooit is gezien - met een spanwijdte die zo groot is dat de uiteinden moeten worden opgevouwen, zodat het op luchthavens past.De 777X-serie werd in november 2013 gelanceerd met twee varianten, de 777-8X en de grotere 777-9XHet vliegtuig zal de grootste spanwijdte hebben van alle vliegtuigen: 235 voet, vijf inch (71,8 meter), waardoor het breder is dan vier 16 meter lange semi-vrachtwagenopleggers die van begin tot eind geparkeerd staan.Het is zo groot dat Boeing scharnieren op zijn vleugeltips heeft ontwikkeld.De scharnieren vouwen op, waardoor het vliegtuig zijn spanwijdte kan verkorten wanneer het over taxibanen op luchthavens rolt, het eerste ontwerp in zijn soort op een commercieel passagiersvliegtuig.De scharnierende vleugeltips zullen 12 voet meten en borgpennen voorkomen dat ze tijdens de vlucht vouwen, vertelde Boeing aan CNN.Binnenin biedt de 777-9X plaats aan ten minste 400 passagiers, 34 meer dan de concurrent van de 777-9X - de Airbus A350-1000.De cabine van de 777-9X zal 16 inch (40 centimeter) breder zijn dan de A350-1000, zegt Boeing, waardoor zitbreedtes in de economy class tot wel 18 inch (46 centimeter) mogelijk zijn.Typische stoelbreedtes van luchtvaartmaatschappijen variëren van 17 tot 18,5 inch (43 tot 47 centimeter).De ramen van de 777-9X zullen ook 15% groter zijn dan die van concurrerende vliegtuigen, zegt Boeing, en op een hoogte geplaatst die voor de meeste passagiers op ooghoogte zal zijn.100 miljoen jaar oude voetafdrukken van dinosauriërs ontdekt in ChinaSotheby's lanceert Geek Week wetenschapsveilingen in New York CityAfschuwelijk moment waarop familie van 70 meter hoge klif rijdt bij dodelijk ongevalHartverwarmende video van ijsbeer die wordt gered nadat zijn tong vast kwam te zitten'Niet gaan zitten!': Prins Laurent van België krijgt te horen van zijn vrouwCrook geeft horloge terug aan verbijsterde toerist nadat hij hem onder schot had beroofdBritney Spears zet een zwoele show neer terwijl ze topless poseertDramatisch moment waarop man wordt vastgepind door boze stier op Spaans festivalColdstream-bewaker verliest zijn houvast en valt bijna tijdens maartRussische danseres twerkt voordat ze gearresteerd wordt voor provocerende bewegingenNieuwe beelden tonen outtakes van Trumps toespraak op 7 januariHawley zag vluchten voor Capitol-rellen op 6 januari nadat hij de menigte had 'opgejaagd'De fabriek voor het vliegtuig, in Everett, is groot genoeg om 25 voetbalvelden in te passen.'Voortbouwend op het succes van de 777 en 787 Dreamliner, wordt de 777X de grootste en meest efficiënte tweemotorige jet ter wereld, ongeëvenaard in elk aspect van prestaties', zegt Boeing.'Echter, performance is maar een deel van het verhaal.'Het interieur van de 777X is geïnspireerd op het comfort en de gemakken van de 787 Dreamliner en omvat grotere ramen, een bredere cabine, nieuwe verlichting en verbeterde architectuur - allemaal op maat gemaakt voor een unieke 777X-ervaring.'De 777X is de toekomst van de vlucht die zich ontvouwt.'Dat is een betere manier om te vliegen.'De motor die het nieuwe 777X-vliegtuig van Boeing zal aandrijven, ging dinsdag om 10.40 uur Pacific Standard Time (1.40 uur ET / 17.30 uur GMT) de lucht in en vloog meer dan vier uurHet testen van de certificering van de GE9X-motor begon in mei 2017 en voltooide onlangs de ijsvormingstests in de faciliteit van GE Aviation in Winnipeg, CanadaDe GE9X valt in de klasse van 100.000 pond stuwkracht en het bedrijf heeft meer dan 700 aanvragen voor de motoren ontvangen, ter waarde van $ 29 miljoen (£ 19 miljoen).De recordbrekende motor werd voor het eerst in april 2016 gelanceerdTed Ingling, algemeen directeur van het GE9X-programma bij GE Aviation, zei: 'De teams GE9X en Victorville hebben maanden besteed aan de voorbereiding van het testen van de motor en hun inspanningen hebben vandaag hun vruchten afgeworpen met een perfecte eerste vlucht.Het begint het begin van de GE9X-vluchttestcampagne die enkele maanden zal duren, waardoor we gegevens kunnen verzamelen'De GE9X valt in de klasse van 100.000 pond stuwkracht en het bedrijf heeft meer dan 700 aanvragen voor de motoren ontvangen, ter waarde van $ 29 miljoen (£ 19 miljoen).De recordbrekende motor werd voor het eerst afgevuurd in april 2016.Boeing vroeg General Electric om een ​​motor te ontwikkelen die sterk genoeg is om zijn 777X-vliegtuigfamilie aan te drijven, een nieuwe versie van de 777 'mini-jumbo' met maximaal 406 stoelen.Het zal de grootste ventilator aan de voorkant ter wereld hebben, zegt GE, met een diameter van 134 inch (11 voet), terwijl het inlaatkanaal 18 voet (215 inch) bij 12 voet (145 inch) meet.Ultrahittebestendige materialen die bekend staan ​​als keramische matrixcomposieten (CMC) in de verbrandingskamer en turbine kunnen werken bij temperaturen tot 1.300°C (2.400°F).Boeing vroeg General Electric om een ​​motor te ontwikkelen die sterk genoeg is om de rits 777X-vliegtuigfamilie aan te drijven, een nieuwe versie van de 777 'mini jumbo' met maximaal 406 stoelen.Het zal de grootste ventilator aan de voorkant hebben, zegt GE, met een diameter van 134 inch (11 voet), terwijl het inlaatkanaal 18 voet (215 inch) bij 12 voet (145 inch) meet.Hierdoor kunnen de ingenieurs van het bedrijf de warmte in de motor hoger houden, zonder brandstof of uitstoot te hoeven verbranden.De vooruitgang in 3D-printen heeft ook bijgedragen aan deze geavanceerde motor, doordat ingenieurs complexere vormen konden maken die ooit onmogelijk waren - inclusief 3D-geprinte brandstofsproeiers.De nieuwe GE9X-motor heeft 16 koolstofvezelventilatorbladen van de vierde generatie aan de voorkant van de motor en voert lucht naar de 11-traps hogedrukcompressor.Volgens het bedrijf heeft geen enkele andere commerciële motor een hogere drukverhouding (27:1).Ingenieurs installeerden ook een vierde brandstoftank om te voorkomen dat de motor dorst kreeg.Hoewel de GE9X een indrukwekkende stuwkrachtgenerator van 100.000 heeft, heeft de voorganger van de motor, de GE90-115B, het record van 127.500 pond.De enorme GE9X-krachtbron (links afgebeeld), is zo breed en hoog als de romp van een Boeing 737. De enorme motor is hierboven weergegeven, vergeleken met de 737Het testen van de motor werd gezien als een cruciale stap in de richting van de ontwikkeling van de 777X-vliegtuigfamilie, een nieuwe versie van de 777 'mini-jumbo'.Boeing vroeg GE om een ​​motor te ontwikkelen die sterk genoeg was om zijn 777X-jet aan te drijven, wat andere luchtvaartmaatschappijen, waaronder Emirates, Lufthansa en Qatar Airways, ertoe aanzette een bestelling te plaatsen.Het zal de grootste ventilator aan de voorkant ter wereld hebben, zegt GE, met een diameter van 134 inch (11 voet), terwijl het inlaatkanaal 18 voet (215 inch) bij 12 voet (145 inch) meet.De voorste ventilatoren van de GE9X, ook wel de grootste straalmotor ter wereld genoemd, hebben een diameter van 11 voet, het inlaatkanaal meet 18 voet bij 12 voet en kan 100.000 pond stuwkracht genereren.Deze enorme motor is het eerste werkende prototype dat werd ontwikkeld om Boeing's 777X-vliegtuigen aan te drijven en werd voor het eerst getest in de bootcamp van het bedrijf voor motoren in de buurt van Peebles, Ohio100 miljoen jaar oude voetafdrukken van dinosauriërs ontdekt in ChinaSotheby's lanceert Geek Week wetenschapsveilingen in New York CityAfschuwelijk moment waarop familie van 70 meter hoge klif rijdt bij dodelijk ongevalHartverwarmende video van ijsbeer die wordt gered nadat zijn tong vast kwam te zitten'Niet gaan zitten!': Prins Laurent van België krijgt te horen van zijn vrouwCrook geeft horloge terug aan verbijsterde toerist nadat hij hem onder schot had beroofdBritney Spears zet een zwoele show neer terwijl ze topless poseertDramatisch moment waarop man wordt vastgepind door boze stier op Spaans festivalColdstream-bewaker verliest zijn houvast en valt bijna tijdens maartRussische danseres twerkt voordat ze gearresteerd wordt voor provocerende bewegingenNieuwe beelden tonen outtakes van Trumps toespraak op 7 januariHawley zag vluchten voor Capitol-rellen op 6 januari nadat hij de menigte had 'opgejaagd'Ultrahittebestendige materialen die bekend staan ​​als keramische matrixcomposieten (CMC) in de verbrandingskamer en turbine kunnen werken bij temperaturen tot 1.300°C (2.400°F).Hierdoor kunnen de ingenieurs van het bedrijf de warmte in de motor hoger houden, zonder brandstof of uitstoot te hoeven verbranden.'Hoe heter de motor wordt, hoe efficiënter hij is', zegt GE Aviation-woordvoerder Rick Kennedy in een verklaring.De vooruitgang in 3D-printen heeft ook bijgedragen aan deze geavanceerde motor, doordat ingenieurs complexere vormen konden maken die ooit onmogelijk waren - inclusief 3D-geprinte brandstofsproeiers.'Deze tunnels en grotten zijn een goed bewaard geheim', zei Kennedy.'Ze bepalen hoe de brandstof door het mondstuk beweegt en in de verbrandingskamer spuit.'Momenteel wordt de grootste turbofan-straalmotor geproduceerd door Rolls Royce, de belangrijkste concurrent van GE.De Trent XWB-97 is een drie-assige turbofan-straalmotor met een ventilatordiameter van tien voet (120 inch) en kan tot 97.000 lb stuwkracht produceren.Rolls Royce heeft zijn enorme Trent XWB-97-motor (foto) al tijdens de vlucht getest.Met een ventilatordiameter van bijna drie meter kan hij 97.000 pond stuwkracht produceren tijdens het opstijgenDeze worden ontwikkeld voor de langeafstandsvliegtuigen Airbus A350-1000 Dreamliner-passagiersvliegtuigen en zijn al in de lucht getest in een vliegtuig.GE produceert zelf ook de GE90, die een totale diameter van 11 voet (132 inch) heeft en een stuwkracht van 93.700 lb kan genereren.Het wordt momenteel gebruikt op de Boeing 777.In de nieuwe GE9X-motor bevinden zich echter 16 koolstofvezelventilatorbladen van de vierde generatie aan de voorkant van de motor en voeren lucht naar de 11-traps hogedrukcompressor.Volgens het bedrijf heeft geen enkele andere commerciële motor een hogere drukverhouding (27:1).Ingenieurs installeerden ook een vierde brandstoftank om te voorkomen dat de motor dorst kreeg.'We hebben ook onze motortakels en transporteurs geüpgraded om de GE9X te kunnen hanteren en een muur in ons voorbereidende gebouw aangepast, zodat de motor na de eindmontage kan worden verplaatst om zijn weg naar de testbank te vinden', zegt Brian DeBruin, fabrieksmanager voor Peebles van GE Aviation. Werking testen.Dit is de eerste keer dat het bedrijf de hele motor heeft aangedreven.Het test de componenten al jaren afzonderlijk.'Vanwege de aanzienlijke hoeveelheid nieuwe technologieën in de GE9X hebben we het testprogramma anders gepland', zegt Chuck Jackson, programmaleider van GE9X.'De vroege tests hebben het ontwerp en de fabricage geïnformeerd en ons in staat gesteld om de productdefinitie te bevriezen en de totale motor zo snel mogelijk te testen.'Hoewel de GE9X een indrukwekkende stuwkrachtgenerator van 100.000 heeft, heeft de voorganger van de motor, de GE90-115B, het record van 127.500 pond.GE heeft ongeveer $ 10 miljoen geïnvesteerd om zijn Peebles-testoperatie voor 's werelds grootste motor voor te bereiden.Het testen van de eerste GE9X begon in april 2016 en GE Aviation zette de proeven enkele maanden voort om de aerodynamische, thermische en mechanische eigenschappen van de motor te verifiërenGE heeft niet alleen 's werelds grootste straalmotor gebouwd, het bouwde in 1942 ook 's werelds eerste Amerikaanse straalmotor.De J31 was de eerste straalmotor die in massa werd geproduceerd in de Verenigde Staten.Het had een maximale stuwkracht van 1650 pond en woog 850 pond (385 kg) met een tpm van 16.500.De J31 is ontwikkeld op basis van de originele in Amerika gebouwde straalmotor, de General Electric IA (die een kopie was van de zeer geheime Britse 'Whittle'-motor).De IA dreef de vroege testvluchten aan van het eerste Amerikaanse straalvliegtuig, de Bell XP-59A Airacomet, en de krachtigere J31 werd gebruikt in de productie van P-59A's en P-59B's.Er zijn 16 koolstofvezelventilatorbladen van de vierde generatie in het ontwerp die zich aan de voorkant van de motor bevinden en lucht naar de 11-traps hogedrukcompressor voeren.Volgens het bedrijf heeft geen enkele andere commerciële motor een hogere drukverhouding (27:1).GE heeft het nieuwe ontwerp voor de GE9X koolstofvezelbladen getest op een verkleinde testinstallatie bij Boeing (foto)United Airlines zou blij zijn met de sp...De onderstaande opmerkingen zijn niet gemodereerd.De standpunten die in de bovenstaande inhoud worden uitgedrukt, zijn die van onze gebruikers en komen niet noodzakelijk overeen met de standpunten van MailOnline.We accepteren geen reacties meer op dit artikel.Winst van de pandemie: Moderna geeft de vastgoedmarkt van Boston een schot in de arm nadat leidinggevenden miljoenen hebben gespendeerd aan luxe huizen in de buurt van het hoofdkantoor van de farmaceutische gigant nadat het COVID-vaccin de winst deed stijgenGepubliceerd door Associated Newspapers LtdOnderdeel van de Daily Mail, The Mail on Sunday & Metro Media Group